happyhooligansse.blogg.se

inspiration och tips för att komma igång med kattagility

Kom igång med agility - här kommer lite tips

Publicerad 2017-06-10 21:41:01 i Allmänt,

1.Börja med att leta rätt på nåt som fångar din katts uppmärksamhet  - nåt extra gott godis eller rolig vippa tex
2.Bygg upp ett enkelt hinder av nåt du har hemma
3.Förse dig med stort tålamod och leklust .Din katt kanske inte förstår med en gång men "trägen vinner" och om din katt ser att du har leklust så smittar det av sig
4.Håll  på i korta stunder så inte katten tröttnar , c:a 10- 15 minuter max
5.Passa på när din katt är pigg och gärna lite småhungrig så är den mer intresserad av ditt godis
 
Vi ses väl på Solvalla i augusti !
Om du ska vara med och tävla så är det bråttom för du måste delta i Järvas utställning som äger rum samtidigt och inbjudan öppnades 25 maj till Järva,  www.jarva.nu , men du är ju alltid välkommen som åskådare!
 
 
Hälsningar Katrin & Aramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katrin Björksten, kattgalen sedan 12 år då jag köpte min första bengal. Läs mer om mig och min uppfödning Happy Hooligans på www.happyhooligans.se Den här bloggen är inriktad på kattagility och hoppas inspirera er att börja med detta också, kanske vi ses på Djurens Helg Solvalla på Solvalla i augusti eller vid nån kattutställning där vi är med och visar upp kattagility. Tips kring kattaktivering hittar du också i facebookgruppen Kattaktiv som jag varmt kan rekommendera. Den har peppat mig till att komma igång :-) och läs mer på min facebooksida Kattatiligy Maila mig gärna om du har frågor [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela