happyhooligansse.blogg.se

inspiration och tips för att komma igång med kattagility

Kattagilitybloggen har nu startat!

Publicerad 2015-07-02 22:30:00 i Allmänt,

Först och främst kommer en bildbomb med härliga agilitybilder och en bild på mig och Aramis . Fotograf Eivor Rasehorn
1 Juli var det premiär för Nicky att prova agility , tidigare är det Aramis som har fått glänsa men nu var det Nickys tur. Se film nedan
 
Nicky kör agility för första gången
 
Med lite pedagogisk hjälp i form av avbruten gren och räka så förstod Nicky efter några rundor hur det skulle gå till...   fortsättning följer

Kommentarer

Postat av: mathilda

Publicerad 2015-07-08 21:46:24

Min katt är jätte duktig men han går igenom jag har försökt ganska länge nu har du något tips?☺

Postat av: katrin björksten

Publicerad 2015-08-08 17:11:34

Hej du vill ha lite mer action alltså?
Kanske testa när katten är mer godissugen, ska inte vara proppmätt av vanlig mat när du ska träna

Postat av: katrin björksten

Publicerad 2015-08-08 17:15:32

Det kan också ta lite tid för katten att förstå o brukar gå snabbare ju säkrare de känner sig på vad du vill , jag har en låda på slutet de ska hoppa upp på o på den lägger jag lite godis som jag tydligt visar för katten innan jag snabbt lyfter bort den till start på banan , ses vi nästa helg så kan jag visa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katrin Björksten, kattgalen sedan 12 år då jag köpte min första bengal. Läs mer om mig och min uppfödning Happy Hooligans på www.happyhooligans.se Den här bloggen är inriktad på kattagility och hoppas inspirera er att börja med detta också, kanske vi ses på Djurens Helg Solvalla på Solvalla i augusti eller vid nån kattutställning där vi är med och visar upp kattagility. Tips kring kattaktivering hittar du också i facebookgruppen Kattaktiv som jag varmt kan rekommendera. Den har peppat mig till att komma igång :-) och läs mer på min facebooksida Kattatiligy Maila mig gärna om du har frågor [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela